کدام رمان‌های مدرن می‌توانند مرا دوباره به داستان‌خواندن علاقه‌مند کنند؟

معرفی چند کتاب برای علاقه ­‎مندی دوباره به داستان­ خواندن

گروه مترجمان

یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸

دوباره داستان­ خواندن

علاقه‌ام را به خواندن رمان از دست داده‌ام و حالا فقط کتاب‌های باغبانی می‌خوانم. کدام نویسندگان مدرن داستان خوبی دارند و می‌توانند مرا دوباره به خواندن داستان علاقه‌مند کنند؟

سوال از: نیک بویز، ۶۶ ساله، بازنشسته و ساکن باغی حومۀ کمبریج

پاسخ از: الکس کلارک، منتقد ادبی

به نظرم رسید که شاید بهتر باشد با کتاب‌هایی در حوزۀ آشنای شما شروع کنیم و رمان‌هایی مرتبط با باغبانی و گیاه‌شناسی را معرفی کنیم.  تابستان فریبنده[1] نوشتۀ باربارا کینگ‌‌سالور، داستان تابستانی شرجی را در کوه‌های آپالاچی تعریف می‌کند. دانه‌چینان[2] نوشتۀ اسکارلت تاماس، حماسۀ نوآورانه‌ای از یک خانواده است. تمام شخصیت‌های این داستان به نام یک گیاهی خوانده می‌شوند. اگر دنبال صحنۀ آغازین نفس‌گیری هستید، دوستانه‌ها[3]ی فیلیپ هنسر را بخوانید. در این کتاب، دکتر و باغبان چابکی از وقوع فاجعه‌ای جلوگیری می‌کند.

داستان­ خواندن

اما ورای این دیوار پر دار و درخت، آثار ظریف و شوخ‌طبع جولین بارنز، خصوصاً آخرین کتابش یعنی فقط یک داستان را پیشنهاد می‌کنم. فقط یک داستان روایت مردی است که به رابطۀ عشقی مخربش در دوران جوانی می‌اندیشد. باد غربی[4]، نوشتۀ سامانتا هاروی یکی از بهترین کتاب‌های سال من است و با داستانش ما را به قرن پانزدهم می‌برد، اما داستان مدرنی دارد. نورجنگ[5] از مایکل اونداتیه داستان عواقب حملۀ جنگی است.

گاهی باید در کتابی کاملاً غرق شد و من پیشنهاد می‌کنم غرق دنیای پرزرق و بیدوام رمان‌های پاتریک ملروز[6]شوید. از روی این مجموعه که نوشتۀ ادوارد سنت آبین است، اخیراً اقتباسی تلویزیونی صورت گرفته است.

نهایتاً اگر می‌خواهید مخاطب پروبا قرص کتابی باشد، سراغ مجموعۀ جکسون بره[7]بروید. در این مجموعه یک جاسوس برکنار‌شده‌ و همکارانش در تلاشند تا دوباره به میدان زندگی جاسوسی بازگردند. با  اسب‌های کند[8] شروع کنید و لذت ببرید.


منبع: گاردین


[1] Prodigal Summer

[2] The Seed Collectors

[3] The Friendly Ones

[4] The Western Wind

[5] Warlight

[6] Patrick Melrose

[7] Jackson Lamb

[8] Slow Horses

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

کدام کتاب‌های داستانی معاصر امیدبخش هستند؟

کدام کتاب‌های داستانی معاصر امیدبخش هستند؟

چه کتاب­‎هایی بخوانیم تا امید به جریان زندگی ما برگردد؟

کدام رمان ها را بخوانیم تا با ضربه‌های دشوار زندگی سازش کنیم

کدام رمان ها را بخوانیم تا با ضربه‌های دشوار زندگی سازش کنیم

نویسنده و منتقد جولی میرسون می‌نویسد

کدام کتاب‌ها درمان دل شکسته‌اند؟

کدام کتاب‌ها درمان دل شکسته‌اند؟

از جریان عاشقی دل‌سرد شده‌اید؟ متخصص ما کتاب‌هایی را پیشنهاد می‌کند که روال عشق را بررسی می‌کند، چشم‌اندازی را برابر شما می‌گشاید و می‌خندانتتان.

کتاب های پیشنهادی