و حالا.....آوانگارد کودک

کودک آوانگارد در راه است

تهمینه حدادی

چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱

مادر و کودک کتاب خواندن

امروزه روز کتاب کودک و نوجوان تبدیل به یک راهکار مهم آموزشی شده است. آن دسته از والدین که به ضرورت مطالعه کتاب پی برده‌اند در میان هزاران کتاب موجود دنبال بهترین‌ها برای فرزندشان می‌گردند. آنها در فهرست‌های انتخاب کتاب، در بهترین کتابفروشی‌ها، در  شبکه‌های مجازی، در استوری اینفلووئنسرها و... کتاب‌ها را رصد می‌کنند. در این بین  مخاطبانی هم پیدا می شوند که از انتخاب های خود ناراضی‌اند. آنها از مشاوره‌های اشتباه کمک گرفته‌اند و نتیجه آن خرید کتابی نامناسب برای فرزندشان بوده است. این دسته از مخاطبان از کتاب‌ها می‌خواهند که علاوه بر داشتن کیفیت تصویری و متنی، پاسخی درست به سوالات متنوع آنها بدهد: با مشکل عدم اعتماد به نفس کودکم چه کنم؟ چطور به کودکم بیاموزم ناخن‌هایش را نجود؟ چطور به‌طور غیرمستقیم به نوجوانم یاد بدهم بددهان نباشد؟ چطور بر ترس کودکم از تاریکی غلبه کنم؟ و...

همه و همه در دل کتاب‌های کودک نیز دنبال جواب این سوال‌ها هستند و گاهی جواب درستی برای سوالات خود پیدا نمی‌کنند. اما آوانگارد قرار است در این راه پر چالش چه کمکی به والدین بکند؟

  1. آوانگارد کودک با هدف معرفی بهترین‌های حوزه کتاب کودک و نوجوان راه‌اندازی شده است و قرار است در کنار سایر منابع موجود، کمکی برای والدین و کودکان مشتاق کتاب باشد.
  2. دغدغه مهم آوانگارد کودک معرفی کتاب مناسب و ترویج کتابخوانی است، با همین نگاه در گام‌های نخست خود تصمیم به فروش کتاب ندارد و تنها نقش یک راهنما را ایفا می‌کند.
  3. آوانگارد کودک تنها معرف تازه‌های کتاب نیست، بلکه قصد دارد کتاب خوب را از گذشته تا امروز به مخاطبان خود معرفی کند. از همین روست که با طبقه‌بندی متنوعی سعی دارد که کتاب مناسب هر گروه سنی را به شما معرفی کند.
  4. آوانگارد در مسیر تازه خود از متخصصان حوزه کتاب کودک بهره برده است تا بتواند بهترین‌های حوزه کتاب را به والدین معرفی کند.
  5. آوانگارد کودک مشتاق به آشنایی و همکاری با آن دسته از متخصصان حوزه کتاب کودک است که این دغدغه را دنبال می‌کنند که هر والدی بهترین‌ کتاب‌ها را به خانه ببرد.

امیدواریم آوانگارد کودک بتواند راه‌حلی برای سوالات متنوع مخاطبان درباره کتاب‌های متعددی باشد که برای خردسالان، کودکان و  نوجوانان منتشر می‌شوند.

    دیدگاه ها

    در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

    مطالب پیشنهادی

    پیشنهاد عید برای کودکان

    پیشنهاد عید برای کودکان

    کتاب‌های مناسب برای ۹ تا ۱۲ ساله‌ها

    مادری

    مادری

    مروری بر کتاب نامه به کودکی که هرگز زاده نشد نوشته‌ی اوریانا فالاچی

    تو هم می‌تونی رکاب بزنی

    تو هم می‌تونی رکاب بزنی

    مروری بر کتاب پسری که دور دنیا را رکاب زد کتاب اول: اروپا و آفریقا نوشته‌ی الستر هامفریز

    کتاب های پیشنهادی