مامان دوستت دارم

معرفی کتاب کودک مامان دوستت دارم نوشته‌ی سپیده خلیلی

نویسنده مهمان

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

(1 نفر) 5.0

کتاب کودک مامان دوستت دارم
تصویری از کتاب کودک مامان دوستت دارم، تصویرگر: سحر حقگو

«فرزندخواندگی» و «فرزندپذیری» از جمله موضوعات مورد توجه طی سال‌های اخیر در ایران است. در همین زمینه توضیح این رابطه به کودکان و خردسالان مورد توجه خانواده‌ها، مربیان و فعالان حوزه کودک است. حتی اگر کودک خود فرزندخوانده نباشد خوب است تا با معنی خانواده خارج از مفهوم کلیشه‌ای آشنا شود. نویسنده این کتاب هم که خود روان‌شناس بالینی است به صورت کاملا حرفه‌ای به سراغ چنین موضوع مهمی رفته است.

در توضیح این کتاب می‌خوانیم: توی دنیا مامان‌هایی هستند که می‌خواهند بچه داشته باشند و نمی‌توانند. یا بچه دارند و می‌توانند بچه‌های دیگری هم داشته باشند. بچه‌هایی هم هستند که می‌خواهند مامان داشته باشند و ندارند. بعضی از مامان‌ها، مامان بچه‌های دیگران هم می‌شوند، بچه‌هایی که ممکن است اصلا شبیه خودشان نباشند، ولی چه فرقی می‌کند؟! مهم این است که بچه‌ها و مامان‌ها همدیگر را خیلی دوست دارند.

ماجرا از جایی آغاز می‌شود که بچه لاک‌پشت داستان ما دنبال مادرش می‌گردد. او در این راه با حیوانات مختلفی روبرو می‌شود و هربار تصور می‌کند مادر خود را یافته است. در نهایت او با حیوانی روبرو می‌شود که شبیه او نیست اما مهربان است و بلد است مانند مادرها سرپناه باشد. آیا این حیوان مادر واقعی لاک‌پشت است؟

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

دلهره‌های یک تخم‌مرغِ کوچولو

دلهره‌های یک تخم‌مرغِ کوچولو

معرفی کتاب کودک هامپتی دامپتی نوشته‌ی دن سنتت

همه‌ی این‌ها زندگی من را ساختند

همه‌ی این‌ها زندگی من را ساختند

مروری بر کتاب کودک تکه‌هایی که من شدند نوشته‌ی رنه واتسون

ماه؛ دوستی برای زمین

ماه؛ دوستی برای زمین

مروری بر کتاب کودک من ماه هستم نوشته‌ی استیسی مک آنلتی

کتاب های پیشنهادی