مجله فیلم امروز شماره ۷

شخصیت رحیم سلطانی در «قهرمان» چه گونه ساخته می‌شود وبه اخلاق صغیر «نه» می‌گوید
به نام پدر، پسر و زن

«کلام آخر، آقایان محترم، هیچ کاری نکردن بهتر است! لختی آگاهانه بهتر است! بنابراین، زنده باد زیرزمین! درست است که گفتم به بشر طبیعی با نهایت تلخی غبطه می‌خورم، با این حال باز نمی‌خواهم در چنین حال و روزی که می‌بینمش جای او باشم. (با این حال دست از غبطه خوردن به او برنخواهم داشت. نه، نه، زیرزمین به هر شکل سود بیشتری دارد!) آن جاست که دست کم می‌توان... آه! اما این جا هـم دارم دروغ می‌گویم! دروغ، چون خودم می‌دانم، مثل دو دوتا، که آن چه بهتر است. هرگز زیرزمین نیست بلکه چیزی متفاوت است، دربست متفاوت، که تشنه آنم اما نمی‌توانم بیابمش! لعنت به زیرزمین!»

فئودور داستایوفسکی

احوالات رحيم سـلطانی در قهرمان اصغر فرهادی نمایانگر یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌هایی‌ست که او ساخته. مردی برآمده از دل محافظه کاری و در عین حال بی‌رحمی بخش مهمی از جامعه ایرانی و البته با ریشه‌هایی عمیق در برخی شخصیت‌های داستایفسکی مانند پرنس میشین ابله و راوی یادداشت‌های زیرزمینی. دو شخصیت متفاوت نویسنده روس که هر کدام آن‌ها درگیر مسأله حقارت هستند. حقارتی که در این جا بیش از آن که اخلاقی باشد به چگالی وجودشان بازمی گردد.

مهدی یزدانی خرم

صفحه ۲۲


محسن تنابنده هم از جمله بازیگرانی است که ، مثل سایر بازیگران "قهرمان"، برای نخستین بار در اثری از اصغر فرهادی بازی کرده است. در این گفت و گو، از تجربه تنابنده در کار با فرهادی و دستاوردهایش برای او پرسیده ایم. 

صفحه ۴۰


مشاهده و خرید نسخه‌های مجله فیلم امروز

افزودن به پاکت خرید 50,000 تومان

مجله فیلم امروز شماره ۷

  • نام مجله: مجله فیلم امروز شماره ۷
  • تعداد صفحات: 160
  • شماره: 7
  • سال انتشار: 1400
  • ماه انتشار: آذر
  • دوره نشر: ماهنامه
  • ناشر: فیلم امروز
  • امتیاز:
    (1 نفر)

دیدگاه‌ها

سعدی ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

سلام لطفا چنانچه برایتان مقدور است مجلات فیلم کاو از شماره 1 تا 7 را یکشماره برای خرید اینجانب در قسمت کیوسک بگذارید بسیار سپاسگزارم - سعدی آموزگار

مطالب پیشنهادی

دوستی هم ساختنی است

مروری بر کتاب کودک با هم درستش می‌کنیم! نوشته‌ی لوئیس ییتس

بزرگ شدن آن‌قدرها هم بد نیست

مروری بر کتاب کودک دوست ندارم بزرگ شوم! نوشته‌ی دیو پتی

دایی یوسف از تولد تا مرگ

مروری بر کتاب استالین نوشته‌ی سایمن سیبیگ مانتیفوری

مجله‌های پیشنهادی

افزودن به پاکت خرید 50,000 تومان