قدم یازدهم

معرفی کتاب قدم یازدهم نوشته‌ی سوسن طاقدیس

تهمینه حدادی

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

(1 نفر) 5.0

تصویر کتاب بوسه هایی برای بابا از علیرضا گلدوزیان

« قدم یازدهم » یکی از مهم‌ترین کتاب‌های تألیفی حوزه کودک در طی چند دهه اخیر است. داستان این کتاب از روزی شروع می‌شود که یک شیر بزرگ یک بچه به‌دنیا می‌آورد. آنها داخل قفسی در باغ‌وحش زندگی می‌کنندُ، آن هم در شهری شلوغ. مدتی بعد شیرکوچولوی داستان ما بزرگ می‌شود. او در قفس فقط اندازه ده قدم امکان راه رفتن دارد و اگر قدم دیگری بردارد سرش به میله قفس می‌خورد. شیر کوچولو یاد می‌گیرد که همیشه فقط ده قدم بردارد و به این شیوه از زندگی عادت می‌کند. تا اینکه یک روز مأمور قفس فراموش می‌کند در قفس را ببندد. حالا وقت آن است که شیرکوچولو فرار کند. اما او طبق عادت فقط ده قدم برمی‌دارد و به بوته‌ای می‌رسد و همانجا خوابش می‌برد.  کم‌کم همه شهر متوجه گم‌شدن این شیر کوچک می‌شوند و همه جا را دنبالش می‌گردند اما خبری از او نیست. شیر داستان ما خواب است. خدا کند او از خواب بیدار شودُ، قدم یازدهم را بردارد و بتواند زندگی جدیدی برای خودش بسازد.

« قدم یازدهم » کتابی است با موضوع ریسک‌پذیری و تغییر. این کتاب به مخاطبان کوچک و بزرگ خود یاد می‌دهد که اتفاقات مهم پشت ترس‌های ما پنهان شده‌اند و برای رسیدن به هدف باید از این ترس‌ها عبور کرد.

همانطور که گفته شد این کتاب اثر مهمی در ادبیات ایران است. سوسن طاقدیس نویسنده این کتاب از مولفان بنام حوزه خردسال و کودک ایران بود که برای تالیف این کتاب موفق به دریافت جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی شد. همچنین این داستان درقالب  کتاب‌های درسی هم به دست کودکان رسیده است. از این اثر مهم انیمیشنی هم تهیه شده است.

تصاویر کتاب قدم یازدهم تصویرگر علیرضا گلدوزیان
تصاویر کتاب قدم یازدهم، تصویرگر: علیرضا گلدوزیان

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

عقاب

عقاب

معرفی کتاب عقاب نوشته‌ی پرویز ناتل خانلری

پسرک و جادوی مری پاپینز

پسرک و جادوی مری پاپینز

معرفی کتاب پسرک و جادوی مری پاپینز نوشته‌ی الخاندرو پالوماس

بوسه‌هایی برای بابا

بوسه‌هایی برای بابا

معرفی کتاب بوسه‌هایی برای بابا نوشته‌ی فرانسس واتس

کتاب های پیشنهادی