بوسه‌هایی برای بابا

معرفی کتاب بوسه‌هایی برای بابا نوشته‌ی فرانسس واتس

تهمینه حدادی

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

(1 نفر) 5.0

تصویر کتاب بوسه هایی برای بابا از دیوید لگ

وقت خوابیدن است اما خرس کوچولو بداخلاقی می‌کند. بابا خرسی می‌گوید: « یک بوس گنده به من می‌دهی؟» بچه خرس می‌گوید: « نه! بوس به بابا نه.». داستان ما داستان یک خرس خیلی خیلی کوچک است که بدخواب شده است و موقع خواب بداخلاقی می‌کند. حالا وقت آن است که پدر وارد عمل شود و با رفتارهایی فرزند خود را آرام کند تا جایی که فرزندش به خواب آرام برود. مهربانی با کودکِ، در آغوش کشیدن او و بازی راهکاری است که باباخرسه انتخاب می‌کند. درواقع می‌توان گفت هدف دوم این کتاب پرداختن به رابطه پدر و فرزند است. بابا خرسه در طول این داستان با بچه خرس درباره موضوعات مختل او بچه خرس را با صحبت از مدل بوسه‌های گوناگون جانوران دیگر یکی از صحبت‌های بابا خرسه است. او در طول داستان بچه‌اش را حمام می‌کند؛ با او مسواک می‌زند؛ او را آماده خواب می‌کند و به رختخواب می‌فرستد. در نهایت خرس کوچولو یک بغل و بوس خرسی، به بابا می‌دهد و به خواب می‌رود.

همانطور که گفته شد خواب تنها یکی از موضوعات این کتاب است. رفتار پدر با فرزند یک الگوی رفتاری گسترده‌تر است که در تمام طول روز و شب می‌تواند مورد استفاده والدین قرار بگیرد. والدینی که ناگهان با یک بچه بدخلق و بداخلاق روبرو می‌شوند و نمی‌دانند شیوه آرام‌سازی کودک و نزدیک شدن به او چیست.

یکی از نکات مهم این کتاب تصویرسازی‌های دوست‌داشتنی و قابل فهم آن است که احساس بین پدر و فرزند را به سادگی بیان‌ می‌کند. تصاویر این کتاب مورد توجه بسیاری از مخاطبان قرار گفته است. خوب است بدانید این کتاب برنده جایزه‌ی متن شورای کتاب کودک استرالیا در سال ۲۰۰۶ و برگزیده‌ی متن “بوکس آلایوگریت رید” بوده است.

تصویرگر کتاب بوسه هایی برای بابا دیوید لگ
تصاویر کتاب بوسه‌هایی برای بابا، تصویرگر: دیوید لگ

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

عقاب

عقاب

معرفی کتاب عقاب نوشته‌ی پرویز ناتل خانلری

قدم یازدهم

قدم یازدهم

معرفی کتاب قدم یازدهم نوشته‌ی سوسن طاقدیس

پسرک و جادوی مری پاپینز

پسرک و جادوی مری پاپینز

معرفی کتاب پسرک و جادوی مری پاپینز نوشته‌ی الخاندرو پالوماس

کتاب های پیشنهادی