مجله فیلم امروز شماره ۱۶

الويس (باز لورمن)

الویس به سبک لورمن

از همان لحظه‌ای که لوگوی برادران وارنر در ابتدای فیلم، پوشیده با سنگ‌های رنگی و جواهر و پولک، بر پرده نقش می‌بندد، تماشاگر به دنیای رنگارنگ و پرجنب وجوش فیلم‌های باز لورمن پرتاب می‌شود. کارگردانی که فیلم‌هایی شلوغ و ماکسی مالیستی می‌سازد، در جنبه‌های بصری از «کم» و «ساده» بیزار است و همیشه صحنه‌های چشم گیر و فوق العاده خلق می‌کند. 

پس انتخاب لورمن برای کارگردانی فیلمی درباره الویس بسیار مناسب به نظر می‌رسد. فیلمی که سلطان موسیقی پاپ را با آن آرایش صورت و مو و لباس‌های پرزرق وبرق به تصویر می‌کشد و زندگی در دنیای هالیوود در دهه‌های ١٩٦٠ تا ۸۰ را نشان می‌دهد. فیلمی که انتظار می‌رود به شلوغی و رنگارنگی گتسبی بزرگ، فیلم پیشین لورمن، باشد؛ با همان میزان هیاهو و فراز و فرودهای دراماتیک و تصاویر خیره‌کننده، و این انتظار بدون شک برآورده می‌شود.

غزاله صدر

صفحه ۸۰


پرونده یک سریال
چیزهای عجیب

سریال درام، علمی خیالی و ترسناک چیزهای عجیب را برادران دافر برای نتفلیکس خلق کرده‌اند. فصل اول پانزدهم ژوییه ٢٠١٦ عرضه شد و فصل‌های دوم، سوم و چهارم به ترتیب در اکتبر ۲۰۱۷، ژوییه ۲۰۱۹ و ماه‌های مه و ژوییه ۲۰۲۲ عرضه شدند. در فوریه ۲۰۲۲ اعلام شد فصل پنجم سریال به عنوان آخرین فصل تولید خواهد شد.

برادران دافر برای خلق چیزهای عجیب ترکیبی از درامهای کارآگاهی و عناصر فراطبیعی را با برخی ویژگی‌های ژانرهای وحشت و علمی خیالی ترکیب کردند و حساسیت‌هایی کودکانه را هم به آن افزودند. به علاوه، آن‌ها با انتخاب دهه ۱۹۸۰ به عنوان رویدادگاه فیلم، سریال را مملو از ارجاع‌هایی به فرهنگ عامه آن دهه کردند. این در حالی بود که مضامین و جنبه‌هایی از کارگردانی را با الهام از آثار استیون اسپیلبرگ، جان کارپنتر، دیوید لینچ، استیون کینگ، وس کریون و اچ. پی. لاوکرفت سر و شکل دادند.

صفحه ۹۲

مشاهده و خرید نسخه‌های مجله فیلم امروز

متاسفانه این مجله موجود نیست

مجله فیلم امروز شماره ۱۶

متاسفانه این مجله موجود نیست
  • نام مجله: مجله فیلم امروز شماره ۱۶
  • تعداد صفحات: 148
  • شماره: 16
  • سال انتشار: 1401
  • ماه انتشار: مرداد
  • دوره نشر: ماهنامه
  • ناشر: فیلم امروز
  • امتیاز:
    (1 نفر)

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

ردپای شهرزاد بر سنگفرش شیلی

مروری بر کتاب اوالونا نوشته‌ی ایزابل آلنده

وقتی کتاب‌ها می‌سوزند

مروری بر کتاب فارنهایت ۴۵۱ نوشته‌ی ری بردبری

باغ‌وحش کاغذی

معرفی کوتاه کتاب کودک تو لک لکی یا دارکوب؟ نوشته‌ی علی خدایی

مجله‌های پیشنهادی