کتاب 7/5 درس درباره مغز

نویسنده: لیزا فلدمن بارت

خلاقیت، ارتباط، تقلید و همکاری - چهار مهارت از پنج مهارت۔ با تغییرات ژنتیکی که باعث ایجاد مغز بزرگ در انسان شده است توسعه می‌یابند. اما برای ایجاد و حفظ واقعیت اجتماعی داشتن مغز بزرگ و پیچیدگی زیاد کافی نیست. شما به مهارت پنجم یعنی فشرده‌سازی، توانایی پیچیده و ظریف دیگری که انسان‌ها از آن برخوردارند نیز نیاز دارید. در این بخش با استفاده از قیاس، دربارة فشرده‌سازی توضیح می‌دهم. 

فرض کنید کارآگاه پلیس هستید و برای کشف جرم با شاهدان در حال مصاحبه هستید. شما داستان یک شاهد و سپس شاهدان دیگر را می‌شنوید تا زمانی که با بیست شاهد مصاحبه می‌کنید. برخی داستان‌ها از قبیل افراد و محل جرم، شباهت‌هایی با هم دارند. برخی داستان‌ها نیز اختلاف‌هایی دارند - چه کسی مقصر بود و اتومبیل فراری چه رنگی داشت. از این مجموعه داستان‌ها، می‌توانید قسمت‌های تکراری را مرتب کرده و خلاصه‌ای از چگونگی وقوع رویدادها تهیه کنید. بعداً، وقتی رئیس پلیس از شما می‌پرسد چه اتفاقی افتاده است، می‌توانید آن خلاصه را به‌طور مؤثر ارائه کنید.

صفحه ۱۲۷

متاسفانه این کتاب موجود نیست

کتاب 7/5 درس درباره مغز

متاسفانه این کتاب موجود نیست

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این کتاب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

زنان در دست‌اندازهای شهر

مروری بر کتاب زنان و کیفیت زندگی نوشته‌ی فریبا سیدان

ده زوج جنایی برتر در داستان‌ها

نویسندگانی از جیمز کین تا پاتریشیا های اسمیت نشان می‌دهند که چگونه شرکای جنایت می‌توانند واقعاً بدترین چیزها را در یکدیگر به وجود آورند

مضحکه‌ای از جنگ

مروری بر نمایشنامه‌ی سرباز شکلاتی نوشته‌ی جرج برنارد شاو

کتاب های پیشنهادی