کتاب جنون گردآوری هنر معاصر

نویسنده: مریم مجد

مدیریت صحیح مجموعه‌ی هنری از مرحله‌ی خرید آغاز می‌شود. خود همین که تشخیص بدهیم چه چیزی را از چه کسی و با چه قیمتی بخریم شمی است که طی زمان پرورده می‌شود. اغلب مجموعه داران فقط برای سرمایه گذاری خرید نمی‌کنند؛ اما بیشتر آنها، حداقل، می خواهند بدانند قیمت اثر چه تناسبی با ارزش آن دارد و به جا سرمایه گذاری می‌کنند یا نه. می‌خواهند چیزی بخرند که با گذشت زمان، ارزشش افزایش یابد یا دست کم کاسته نشود.

بهزاد حاتم

گروهی از علاقه‌مندان خرید آثار هنری همواره با این سؤال مواجه هستند که اثر هنری تا چه میزان در حکم سرمایه قابل اتکاست. برای آن دسته از خریداران آثار هنری که آثار را تنها بر حسب علایق شخصی نمی‌خرند و امیدوارند در آینده، ترجیحاً آینده‌ای نزدیک، سرمایه‌هایشان تضمین شود و در نوسانات اقتصادی به این آثار در حکم پشتوانه‌هایی جدی همانند دارایی‌هایی مثل ملک و زمین متکی می‌نگرند، این کتاب مرجع موثقی ست.

مجموعه داری در ایران امری نسبتاً نوپاسـت ـ چه نزد مجموعه دارانی که آثار را با نگاه اقتصادی جمع‌آوری می‌کنند و چه نزد آن دسته که طی چند دهه‌ی اخیر تعداد قابل توجهی اثر را بر حسب میل و سلیقه‌ی شخصی تهیه و نگهداری کرده‌اند. این سؤال کلیدی همواره پیش روی آنها و البته جامعه قراردارد که، در نهایت، آثار هنری در کشوری مثل ایران چه جایگاهی پیدا خواهند کرد؟

پشت جلد

متاسفانه این کتاب موجود نیست

کتاب جنون گردآوری هنر معاصر

متاسفانه این کتاب موجود نیست

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این کتاب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

برای کتاب خواندن کارت بگیرید

معرفی کوتاه کتاب باشگاه کتاب‌خوانی بانی نوشته‌ی آنی سیلورسترو

آنچه نوجوان‌ها باید بخوانند

مروری بر چند رمان برای 12 تا 18 ساله‌ها

دوستی که در قلب باقی می‌ماند

معرفی کوتاه کتاب کودک یولانته در جستجوی کریسولا نوشته سباستین لس

کتاب های پیشنهادی