باغ‌وحش کاغذی

معرفی کوتاه کتاب کودک تو لک لکی یا دارکوب؟ نوشته‌ی علی خدایی

نویسنده مهمان

شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲

عکس روی جلد کتاب کودک تو لک لکی یا دارکوب

این یک کتاب بازی است. کافی است کنار کودک بنشینید تا بازی مهیج ورق زدن کتاب و کشف دنیای حیوانات آغاز شود. کتاب ما که پر از کاغذ تا شده است شما را با انواع و اقسام حیوانات آشنا می‌کند. کافی است عجول نباشید و به آرامی و آهستگی کتاب را ورق بزنید تا بتوانید با این بازی هر حیوانی را تبدیل به حیوانی دیگر کنید.

این تازه اول بازی است. شما خیلی زود متوجه می‌شوید چه حیواناتی شبیه هم هستند. مثلا ممکن است شما با یک ورق زدن ساده قورباغه را تبدیل به تمساح کنید. یا مثلاً پلنگ را تبدیل به حیوان دیگری کنید.

باز هم کمی صبور باشید. شما و کودک آرام آرام با ۱۸ حیوان آشنا می‌شوید که رنگ‌های شبیه هم دارند و می‌بینید خط‌ها چقدر عجیبند و می‌توانند دنیاهای مختلفی را شکل بدهند.

این کتاب به همین سادگی است. قرار است بازی کنید و خودتان داستان بگویید. از متن هیچ خبری نیست چون این کتاب مثل آلبومی است که نیاز دارد شما داستان‌های آن را بگویید.

خوب است بدانید این کتاب به خاطر منحصر بفرد بودن و تاثیرگذاری ایده و تصاویر در فهرست کتاب‌های برگزیده برای کودکان با نیازهای ویژه سال ٢٠١۵ معرفی شده است. دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان هر دو سال یک بار این فهرست را منتشر می‌کند و آثار ادبی برجسته تولید شده در سراسر دنیا برای کودکان با نیازهای ویژه را معرفی می‌کند.

در ضمن «تو لک لکی یا دارکوب؟» جایزه و لوح تقدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و لوح برگزیده شورای کتاب کودک را هم دریافت کرده است.

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

کتاب احساس شناسی!

کتاب احساس شناسی!

معرفی کوتاه کتاب کودک قیافه‌های بامزه نوشته‌ی نیکولا اسمی

زیبا صدایم کن

زیبا صدایم کن

معرفی کوتاه کتاب کودک زیبا صدایم کن نوشته‌ی فرهاد حسن زاده

خوشحال باش مرغک من

خوشحال باش مرغک من

معرفی کوتاه کتاب کودک خوشحال باش مرغک من نوشته‌ی باب هارتمن

کتاب های پیشنهادی