کتاب‌هایی برای طرفداران سریال وراثت

اگر از طرفداران سریال وراثت هستید، این لیست خواندنی برای شماست؛ مملوء از کتاب غیرداستانی و جنجالی

گروه مترجمان

چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲

(2 نفر) 5.0

سریال وراثت Succession

وراثت (Succession) یک سریال محبوب و پرطرفدار چهارفصلی، محصول پلتفرم HBO است که به‌تازگی فصل آخر آن منتشر شده است. این سریال خانواده‌ی ناکارآمد روی[1] _صاحبان یک شرکت رسانه‌ای و سرگرمی جهانی به نام Waystar RoyCo_ را دنبال می‌کند که در معرض هوس‌های پدرسالار بزرگ خاندان، لوگان روی[2]، قرار دارند.

در حالی که به‌عنوان مخاطب زمان زیادی را صرف تماشای آسیب زدن‌های خانواده‌ی روی به یکدیگر به دلیل امپراتوری رسانه‌ای‌ بی‌اخلاق و مشکوکشان می‌کنم و این کمی برایم ناخوشایند است، اما نمی‌توانم جذابیت چنین نمایشی _و همچنین قدرت کمد لباس بی‌عیب و نقص شیو روی_[3] را انکار کنم. خوشبختانه اگر تنها برای تولید یک چیز بتوان به قانون غربی اعتماد کرد، آن کتاب‌های فراوانی درباره‌ی افراد ثروتمند و قدرتمند است که کارهای وحشتناکی انجام می‌دهند. اگر از طرفداران سریال وراثت هستید، این لیست خواندنی برای شماست؛ مملوء از کتاب غیرداستانی و جنجالی.

بلندترین صدای در اتاق[4] اثر گابریل شرمن[5] اولین کتاب در این فهرست ده‌تایی است. وقتی روپرت مرداک[6] در سال 1996 از راجر ایلز[7] برای راه‌اندازی یک شبکه‌ی خبری کابلی دعوت کرد، سیاست و رسانه‌ی آمریکا برای همیشه تغییر کرد. چگونه این مرد به استراتژیست اصلی حوزه‌ی سیاسی ما تبدیل شد؟ شرمن با جزئیاتی افشاگرانه ظهور آیلز را شرح می‌دهد؛ بچه‌ای ضعیف از شهر کارخانه‌ایِ اوهایو که از طریق اراده‌ی محض، استعداد یک نمایش‌گردان، سیاست‌های شدید شرکتی و درک عمیق از اولویت‌های آمریکای میانه، تأثیرگذارترین امپراتوری خبری تلویزیون زمان ما را ساخت.

  • ظهور و خیزش کری پکر (نسخه‌ی کامل و خلاصه‌نشده) اثر پل بری

این اثر یک قطعه‌ی کلاسیک از انتشارات غیرداستانی استرالیا است. کتاب ظهور و خیزش کری پکر (نسخه‌ی کامل)[8] که ابتدا در سال 1993 _زمانی که پکر هنوز زنده بود_ منتشر شد، بیش از یک چهارم میلیون نسخه فروخت و به طور گسترده به‌عنوان کتابی قطعی درباره‌ی مردی شناخته شد که در طول زندگی شگفت‌انگیزش، پررمز و راز و الهام‌بخش اطرافیان خود بود و آن‌ها را به چالش می‌کشید. پل بری از زمان مرگ کری پکر تعداد قابل‌ توجهی از شهادت‌های جدید را از کسانی کشف کرده است که اکنون آماده‌ی ارائه هستند.

نیکولو ماکیاولی[9] به‌عنوان یک دیپلمات در فلورانسِ آشفته‌ی قرن پانزدهم می‌دانست که جنبه‌های مدنی دولت که از ارتش متمایز است با چه سرعتی بالا و پایین می‌روند و تغییر می‌کنند. شاهزاده[10] کتاب راهنمای پراگماتیک[11] و خشن ماکیاولی درباره‌ی چگونگی عملکرد واقعی قدرت، او را بدنام کرد و از آن زمان تاکنون بحث‌برانگیز باقی ماند. چگونه یک رهبر می‌تواند قوی و قاطع باشد، اما همچنان وفاداری را به پیروان خود القا کند؟ چه زمانی باید قوانین را زیر پا گذاشت؟ و آیا بهتر است به جای اینکه دوست داشته شوند، بترسند؟

شهریار

نویسنده:
نیكولو ماکیاولی
ناشر:
آگاه
مترجم:
داریوش آشوری
قیمت:
ناموجود
متاسفانه این کتاب موجود نیست

«چه تیزتر و بُرنده‌تر از دندان مار است که فرزندی ناسپاس داشته باشیم!» پادشاه سالخورده دختر جوانی را طرد می‌کند که دلباخته‌ی اوست و به خواهرانش اعتماد می‌کند؛ خواهران بدخواهی که قدرتش را مصادره و او را به یک سرزمین بایر وحشت و جنون تبعید می‌کنند. تراژدی تلخ و وحشتناک شکسپیر در دنیایی بی‌رحم می‌گذرد که در اوج قدرت نوشته شده است. این اثر شاهکاری بلند با دامنه‌ی تخیلی گسترده از شعرهای خشن است.

شاه لیر | نشر دات

نویسنده:
ویلیام شکسپیر
ناشر:
دات
مترجم:
محمود اعتمادزاده (م. ا. به آذین)
قیمت:
ناموجود
متاسفانه این کتاب موجود نیست

 پدرخوانده[12] یک شاهکار مدرن و تصویری ترسناک از جهان اموات جنایتکار دهه‌ی 1940 است. این اثر همچنین داستان شخصی خانواده‌ی کورلئونه[13] است که به ‌واسطه‌ی موقعیت منحصربه‌فرد خود در هسته‌ی مافیای آمریکایی به هم پیوسته و از هم جدا شده‌اند. این داستان چهل سال پس از اولین انتشارش هنوز هم تکان‌دهنده است. پدرخوانده داستانی منکوب‌کننده‌ درباره‌ی باج‌گیری، قتل و ارزش‌های خانوادگی و یک کلاسیک واقعی است.

«او از شما برای آنچه در آن مفید هستید، استفاده می‌کند.» در کتاب معمای آقای ریپلی[14] اثر پاتریشیا های‌اسمیت[15] تام ریپلی پول، موفقیت و یک زندگی خوب می‌خواهد و حاضر است برای آن حتی آدم بکشد! ریپلی با تلاش برای یک قدم جلوتر ماندن از طلبکارانش و قانون، از فرصتی برای یک شروع دوباره در سفری رایگان به اروپا استفاده می‌کند. اما وقتی شادی تازه‌یافته‌‌ی او تهدید می‌شود، پاسخ او به همان اندازه‌ای که سریع است، تکان‌دهنده هم هست.

رمان باری دیگر، برایدزهد[16] که نوستالژیک‌ترین و منعکس‌کننده‌ترین رمان اولین وو[17] است، به سال‌های قبل از جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. این داستان شیفتگی چارلز رایدر[18] به مارچمین‌ها[19] و دنیای امتیازاتی را روایت می‌کند که به‌سرعت در حال ناپدید شدن است. چارلز که ابتدا به دست سباستیندر آکسفورد و سپس خانواده‌ی کاتولیک محکوم به فنای خود _به‌ویژه خواهر دورافتاده‌اش، جولیا_ طلسم شده بود، سرانجام متوجه تفاوت و فاصله‌ی معنوی و اجتماعی خود از آن‌ها شد.

لانه[20] اثر سینتیا دآپریکس سووینی[21] کتاب بعدی است. وقتی لئو _که مایه‌ی ننگ خانواده است_ دچار یک تصادف رانندگی پرهزینه و پرخسارت می‌شود، ارث مورد انتظار خواهر و برادرش ناگهان از بین می‌رود. برادر و خواهران او گرد هم می‌آیند و برنامه‌ای برای پس گرفتن آنچه به آن‌ها بدهکار است، ترتیب می‌دهد و هر کدام با آشفتگی مالی و عاطفی خود پس از این اتفاق دست و پنجه نرم می‌کنند. همان‌طور که لانه جلوتر می‌رود، آن‌ها باید تصمیم بگیرند که زندگی خود را از نو بسازند یا برای به دست آوردن آینده‌ای مبارزه کنند که برایش برنامه‌ریزی کرده بودند.

عرف کشور[22] اثر ادیت وارتون[23] مورد آخر است. به نظر می‌رسد رمان‌های آداب و رسوم[24] ادیت وارتون با گذشت زمان در حال رشد هستند. او در کتاب یک کوهنورد اجتماعی زیبا به نام آندین اسپرگ[25] را به تصویر می‌کشد که هیولای خودخواهی است و خودش این را نمی‌داند. اگرچه جهان‌هایی که او می‌خواهد فتح کند، ناپدید شده‌اند، خودش به طرز شگفت‌انگیزی قابل تشخیص است. او دو بار با کسانی ازدواج می‌کند که از لحاظ اجتماعی موقعیت بالاتری دارند و هر دو بار نمی‌تواند نقاط قوت یا ضعف شخصیت همسرانش را تشخیص دهد و این آن‌ها هستند که بهایش را می پردازند، نه او.


منبع: بوکتوپیا


مترجم: نگار فیروزخرمی


[1]- The Roy family

[2]- Logan Roy

[3]- Shiv Roy

[4]- The Loudest Voice in the Room

[5]- Gabriel Sherman

[6]- Rupert Murdoch

[7]- Roger Ailes

[8]- The Rise and Rise of Kerry Packer (Uncut)

[9]- Niccolò Machiavelli

[10]- The Prince

[11]- عمل‌گرا، کارکردگرا

[12]- The Godfather

[13]- The Corleone family

[14]- The Talented Mr Ripley

[15]- Patricia Highsmith

[16]- Brideshead Revisited

[17]- Evelyn Waugh

[18]- Charles Ryder

[19]- Marchmains

[20]- The Nest

[21]- Cynthia D'Aprix Sweeney

[22]- The Custom of the Country

[23]- Edith Wharton

[24]- novels of manners. رمانی است که آداب و رسوم اجتماعی، قراردادها و عادات یک طبقه‌ی اجتماعی معین بر آن حاکم است.

[25]- Undine Sprague

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

قتل خانوادگی، نفت و اف‌بی‌آی

قتل خانوادگی، نفت و اف‌بی‌آی

مرور و بررسی کتاب قاتلان ماه گل اثر دیوید گرن

بهترین کتاب‌های باربی تا اوپنهایمر که باید بخوانید

بهترین کتاب‌های باربی تا اوپنهایمر که باید بخوانید

پنج کتابی که از حال و هوای باربی به اوپنهایمر تغییر می‌کنند

کتاب‌هایی که باید قبل از تماشای اوپنهایمر بخوانیم

کتاب‌هایی که باید قبل از تماشای اوپنهایمر بخوانیم

نولان نیمی از هالیوود را به خدمت گرفته است تا زندگی اوپنهایمر را روی پرده ببرد

کتاب های پیشنهادی