مجله کاروان (۲۴) فریدا کالو

سخن پایانی

فریدا کالو از زمره هنرمندانی‌ست که به انتزاع علاقه نداشت. به کوبیسم (حجم‌گرایی یا مکعب‌گرایی) توجه نکرد و علی‌رغم اینکه او را سوررئالیست می‌نامیدند خود را ازین اسلوب کاری و فکری بری می‌دانست. او همواره بیانگر آمالِ زن رنج دیده باقی ماند.

اندیشه‌های سوسیالیستی فریدا مانع نشد وی از خودش دست بشوید. در آثار وی، خودش و فردیتش، زندگی شخصی‌اش و جایگاهش به مثابه‌ی زن، یک همسر کامیاب نشده و یک زنِ مادر نشده، بیشتر از هر چیز نمود دارند. او با نمایش بارز وجوه زنانه‌ی خود، با رویکرد به آرایش‌هایی منحصر به خودش، تزیین موهای سرش با گل و... ناکامی‌های خود را در عشق پوشش می‌داد. او چنان زنی نموده شد که تلاش می‌کرده وجوه زنانه‌ی خود را به رخ بکشد.

صفحه ۷۶

افزودن به پاکت خرید 40,000 تومان

مجله کاروان (۲۴) فریدا کالو

  • نام مجله: مجله کاروان (۲۴) فریدا کالو
  • تعداد صفحات: 150
  • شماره: 24
  • سال انتشار: 1399
  • دوره نشر: فصلنامه
  • فصل انتشار: پاییز
  • ناشر: کاروان
  • امتیاز: امتیازی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

از خون برخاسته

مروری بر کتاب اعمال انسانی نوشته‌ی هان کانگ

همه‌ی ما شبیه اما متفاوتیم

مروری بر کتاب کودک تکامل شگفت‌انگیز نوشته‌ی آنا کلیبورن

رقص مرگ در تروا

مروری بر کتاب ببر پشت دروازه نوشته‌ی ژان ژیرودو

مجله‌های پیشنهادی

افزودن به پاکت خرید 40,000 تومان