مجله حوالی (۴) پل

در تاریخ نقاشی، پل همواره تکرارشونده بوده و در هر زمان و سبکی کارکردهای خاصی نیز پیدا کرده است. برای مثال، در نقاشی‌های پیش از رنسانس که عموماً نقش شخصیت‌ها (نه مناظر و چشم‌اندازها) در آنها مهم است، پل به خودی خود نقشی ندارد و بیشتر در جهت مفهوم کلی اثر، برای نشان دادن روابط میان افراد یا برقراری ارتباط بین پرده‌های مختلف نقاشی به کار گرفته می‌شد. بعدتر، با ورود پرسپکتیو به نقاشی‌های دوران رنسانس، توجه نقاشان به پل به‌دلیل کاربرد آن در ایجاد عمق و پرسپکتیو در تابلو جلب شد. علاوه‌بر این، پل‌ها به‌خاطر وجود پایه‌ها و دهانه‌هایشان می‌توانند در فضای نقاشی ریتم ایجاد کنند. از بازتاب نقش پل در آب می‌توان برای انتقال بهتر حسِ آب استفاده کرد و از بازی نور و سایه در رو وزیر و دهانه‌های پل هم برای خلق فضایی ملموس و چشم‌نوازتر؛ در ادامة این جریان، در سده‌های هجدهم و نوزدهم به تصویر کشیدن پل‌ها بیش از پیش رایج شد. 

صفحه ۱۰۱

متاسفانه این مجله موجود نیست

مجله حوالی (۴) پل

متاسفانه این مجله موجود نیست
  • نام مجله: مجله حوالی (۴) پل
  • تعداد صفحات: 152
  • شماره: 4
  • سال انتشار: 1398
  • دوره نشر: دوماهنامه
  • فصل انتشار: پاییز
  • ناشر: حوالی
  • امتیاز: امتیازی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

دوریس لسینگ، نویسنده‌‌‌ی دفتر یادداشت طلایی

دوریس لسینگ: مروری بر زندگی و آثار

این غذا زرافه و لاکپشت دارد

معرفی کتاب کودک خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت نوشته‌ی رضا دالوند

ویران‌شهر اورول یا واقعیت امروز؟

مروری بر کتاب ۱۹۸۴ نوشته‌ی جورج اورول

مجله‌های پیشنهادی