کتاب سرگذشت موسیقی پاپ

نویسنده: دنیس استیونس

کتاب حاضر هنوز هم بهترین اثر در باب هنر - آواز سكولار (غیرمذهبی) است؛ شامل اطلاعاتیست که برای آماتورها و حرفه‌ای‌ها مفید است.

سرگذشت موسیقی پاپ در این کتاب بررسی می‌شود؛ شامل ۱۰۰۰ سال آواز که تا روزگار ما ادامه دارد. پژوهندگان و دانشجویان و آموختگان موسیقی آماتور و کسانی که قصد دارند به دنیای حرفه‌ای پا بگذارند با مطالعه این کتاب از پیدایش و توسعه هنر - آواز سکولار در جهان غرب آگاه می‌شوند.

آوازخوان‌ها - به عنوان یکی از عناصر مهمّ موسیقی پاپ – سال‌هاست در یک مسیر محدود حرکت می‌کنند، و به قدر کافی از چگونگی هنر خود اطلاع ندارند. از این رو این یک منبع ارزشمند است که نه تنها آوازخوان‌ها و آهنگسازان، بلکه علاقمندان را نیز با شگفتی‌های جهان آواز آشنا می‌کند. جوان امروز شاید اهميّت آواز را به عنوان یکی از عناصر پر توان زندگی بشری نداند و در مورد نقش فرهنگ جهانی موسیقی و نفوذ آن در زندگی مردم اطّلاعی نداشته باشد.

با توجه به این نیاز در فصول متفاوت، موسیقی آوازی سرزمین‌ها و اقوام از قرون وسطا تا عصر حاضر بررسی شده است.

ا لازم است یکبار دیگر تذکر بدهیم که تا امروز کتابی از این جامع‌تر به لحاظ موزیکولوژی، در کشورهای انگلیسی زبان منتشر نشده.

ناشر ایرانی کتاب امیدوار است با ارایه ترجمه‌ای معتبر و بی‌نقص، موفق شود علاقمندان به موسیقی را در ادراک بهتر این هنر - از دیدگاه تاریخی - یاری کرده باشد.

پشت جلد

افزودن به پاکت خرید 250,000 تومان

کتاب سرگذشت موسیقی پاپ

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این کتاب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

تن تن و هرژه

درباره‌ی هرژه و آفرینش ماجراهای تن تن

سمفونی غربت

مروری بر نمایشنامه‌ی ملودی شهر بارانی نوشته‌ی اکبر رادی

مرگ تدریجی معصومیت

مروری بر کتاب ناتور دشت (ناطور دشت) نوشته‌ی جی. دی. سلینجر

کتاب های پیشنهادی

افزودن به پاکت خرید 250,000 تومان