مجله پیوست (۹۰)

بانکداری الکترونیکی در لباس نئوبانک

تصویر کارت ملی خود را ارسال کنید. تصویر پشت کارت ملی خود را ارسال کنید. این‌ها اولین جملاتی است که پس از ورود به یکی از اپلیکیشن‌های شعب بانکداری دیجیتالی برای باز کردن حساب آنلاین می‌شنوید. درست مثل اینکه به یک باجه بانک مراجعه می‌کنید و مسئول باجه کارت ملی و شناسنامه شما را طلب می‌کند. مدارک را از شما دریافت و کپی آن‌ها را در پرونده‌ای برای خود ذخیره می‌کند. حال کپی کردن مدارک جای خود را به ارسال تصاویری داده است که این تصاویر با پایگاه‌های داده‌ای مختلف چک می‌شود. دقیقاً شبیه همان کاری که مسئول باجه بانکی انجام می‌داد. وظیفه‌ای که این روزها دیگر برون سپاری شده است. 

این اپلیکیشن‌های بانکی کـه این روزها سعی می‌کنند نام نئوبانک را یدک بکشند و این نام را در جامعه پررنگ کنند قرار است بتوانند بخشـی از سرویس‌های بانکی را بدون نیاز به حضور مردم در شـعـب بـه آنان ارائه دهند. سـرویس‌هایی که تا پیش از این بارها تقاضای الکترونیکی و ارائه آنلاین آن از سوی کاربران مطرح شده بود حال به نظر می‌رسد در یک بسته‌بندی شیک زیر عنوان نئوبانک ارائه می‌شوند، اما آیا می‌توان آنها را نئوبانک نامید؟ یا همان شـعب دیجیتالی بانک‌های فعلی هسـتند و با توجه به سرویسی که ارائه می دهند نمی توان نامی بیشـتر رویشان گذاشت؟

مهرک محمودی

صفحه ۶۸

مجله پیوست (۹۰)

  • تعداد صفحات: 138
  • شماره: 90
  • سال انتشار: 1400
  • ماه انتشار: خرداد
  • دوره نشر: ماهنامه
  • ناشر: پیوست
  • امتیاز: امتیازی ثبت نشده

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

داستان‌هایی در همین اطراف

مروری بر کتاب زخم شیر نوشته‌ی صمد طاهری

خیره به خورشید: رویارویی با زندگیِ نزیسته

درباره کتاب خیره به خورشید نوشته‌ی اروین د. یالوم

یک قاشق چای‌خوری با طعم حقیقت

مروری بر کتاب قاشق چای‌خوری نوشته‌ی هوشنگ مرادی کرمانی

مجله‌های پیشنهادی

افزودن به پاکت خرید