کتاب مردک کشور من کجاست؟

نویسنده: مایكل مور

چرا آنها از ما نفرت دارند؟ رهبرانمان می‌دانند چرا؛ آنها درست روز بعد از حمله یازده سپتامبر خطاب به ملت گفتند: «تروریست‌ها می‌خواهند جلو پروازمان را بگیرند. اما این ملت بزرگ از این شیاطین واهمه‌ای به دل راه نمی‌دهد!»

حالا، وقتی من می‌گویم که خطری از جانب ترویست‌ها تهدیدمان نمی‌کند، منظورم این نیست که تروریستی وجود ندارد و یا هیچ حادثه تروریستی رخ نخواهد داد، چه حال و چه در آینده. تروریست‌ها وجود دارند، آنها مرتکب اعمال شیطانی شده‌اند و متاسفانه، در آینده‌ای نه چندان دور، این اعمال را باز هم تکرار خواهند کرد؛ اطمینان دارم.

اما تنها حضور چند تروریست به این معنی نیست که ما در معرض خطر دایمی هستیم. با این حال، رهبرانمان وقتی از تروریست‌ها حرف می‌زنند، وانمود می‌کنند که میلیون‌ها نفر از آنها وجود دارند، که همه‌جا هستند و هرگز ما را تنها نمی‌گذارند. چین این را حالت طبیعی جدید خوانده، شرایطی که جزء زندگی دایمی آمریکایی‌ها خواهد بود؛ البته آنها امیدوارند که همین‌طور باشد.

آنها این عملیات را جنگ بر علیه تروریسم می‌خوانند. آیا شما هرگز برعلیه یک اسم می‌جنگید؟ جنگ‌ها اغلب در برابر کشورها، مذاهب و مردم است و هر زمان که جنگی بر علیه مواد مخدر و یا بر علیه فقر بوده، شکست خورده است.

صفحه 102


متاسفانه این کتاب موجود نیست

کتاب مردک کشور من کجاست؟

متاسفانه این کتاب موجود نیست

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این کتاب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

دایی یوسف از تولد تا مرگ

مروری بر کتاب استالین نوشته‌ی سایمن سیبیگ مانتیفوری

لحظه‌هایی برای خندیدن

مروری بر کتاب آبنبات هل‌دار نوشته‌ی مهرداد صدقی

هنر تعاملی با رگه‌های فلسفی

مروری بر کتاب هنر تعاملی از منظر فلسفی نوشته‌ی صفا سبطی

کتاب های پیشنهادی