کتاب سفرنامه پیترو دلا واله

نویسنده: پیترو دلاواله

پیترو دلّا واله بین جهانگردان ایتالیایی که از دوره امپراتوری مغول به بعد، خاطرات مسافرت‌های خود را به آسیا به رشتة تحریر درآورده‌اند، مقام ارزنده‌ای دارد. وی از خود سفرنامة بسیار پرارزشی دربارة ترکیه و ایران و هند باقی گذاشت و اولین چاپ کامل قسمت مربوط به ایران، که با نسخه‌های خطی نویسنده تطبیق شده است، در ایتالیا تقریباً همزمان با انتشار ترجمة فارسی این کتاب منتشر خواهد شد. ترجمة فارسی را آقای دکتر شعاع‌الدین شفا بر عهده گرفت، و برای اینکه کاملاً مطابق با اصل باشد، از بذل هیچ گونه دقت و کوششی دریغ نورزید. انتشار ترجمة این کتاب در ایران بدین طریق امکان‌پذیر شد که ایزمئو موقعی که مؤسسه ملی صنایع نفتی ایتالیا  توسط دوست مرحوم من، پروفسور بولدرینی اداره می‌شد، موفق شد از آن مؤسسه اعتبار کافی برای انجام این منظور به دست‌آورد.

به‌عنوان رئیس ایزمئو نه تنها باید از دوست عزیز خود یاد کنم، بلکه باید از رؤسای که در انجام این منظور به او کمک کردند، تشکر نمایم.

علاقه به انتشار چنین متن پراهمیتی نشان میدهد که چگونه بعضی از مؤسسات مهم صنعتی ما در مورد چاپ متون علمی و فعالیت‌های فرهنگی با سخاوتمندی رفتار می‌کنند و مجدداً صمیمی‌ترین تشکرات خود را به مناسبت این همکاری با ارزش که می‌توان گفت بدون آن انجام کار فوق‌العاده مشکل بلکه غیر ممکن بود به تقدیم می‌کنم. این کتاب مفید نکات بسیاری از عصر شاه عباس کبیر را برای ما روشن می‌کند و به‌طور کلی مجموع کارهایی که شده نشانة کاملی است از همکاری فرهنگی بین ایران و ایتالیا؛ یعنی دو کشوری که قرن‌هاست پیوندهای دوستی کامل، آنها را به یکدیگر بستگی داده است.

متاسفانه این کتاب موجود نیست

کتاب سفرنامه پیترو دلا واله

متاسفانه این کتاب موجود نیست

دیدگاه‌ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این کتاب ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

چطور می‌توان دوستی‌های ارزشمند را نجات داد؟

مروری بر کتاب کودک دعوای دوست‌های صمیمی نوشته‌ی فرانسس ایتانی

یک شب بهاری در آوریل ۱۸۴۹

معرفی کتاب استنطاق نوشته‌ی فئودور داستایوفسکی

آنچه نوجوان‌ها باید بخوانند

مروری بر چند رمان برای 12 تا 18 ساله‌ها

کتاب های پیشنهادی