یک چیز دیگر

معرفی کتاب کودک يک چیز دیگر نوشته‌ی کاترین کیو

نویسنده مهمان

دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱

(2 نفر) 4.5

کتاب کودک يک چیز دیگر

يک چیز دیگر کتابی درباره تفاوت‌های فردی است. یک چیز دیگر موجودی عجیب غریب است که شبیه دیگران نیست. او ظاهر و عادت‌های متفاوتی دارد و تلاش‌های مداومش برای ایجاد دوستی با دیگران به بن‌بست می‌رسد. هیچ‌کس حاضر نیست با موجود عجیب غریبی دوست شود. یک چیز دیگر تنهایی را انتخاب می‌کند. یک روز در خانه او زده می‌شود و موجودی متفاوت پشت در ظاهر می‌شود. یک چیز دیگر با خودش فکر می‌کند که این غریبه خیلی عجیب است و چطور می‌شود با او ارتباط گرفت اما ناگهان یاد چیزی می‌افتد: همه نباید شبیه هم باشند. با این نگاه است که دو موجود کاملا متفاوت با همدیگر دوست می‌شوند. تفاوت‌های ظاهری و رفتاری هم را می‌پذیرند و داستان آنها ادامه پیدا می‌کند.

یک چیز دیگر داستانی درباره‌ی پذیرش، مدارا و سازگاری با کسانی است که با ما متفاوتند. افرادی که چهره، رنگ پوست، زبان و افکار و عقاید متفاوتی دارند. کسانی که توانایی‌هایی هایشان با ما فرق دارد. اما این درک تنها با خوانش داستان اتفاق نمی‌افتد. یک چیز دیگر کتابی تصویری است که به مخاطب اجازه می‌تواند توانایی بصری خود را بالا ببرد و به کشف تفاوت‌ها در تصاویر بگردد. او عادت‌ها و اختلافات را در قالب تصویر کشف می‌کند.

خوب است بدانید که کتاب یک چیز دیگر در سال ۱۹۹۷ جایزه «یونسکو» را از آنِ خود کرد و در سال ۱۹۹۴ نامزد دریافت جایزه «اسمارتیز» شد. این کتاب برگزیده «شورای کتاب کودک» و «جشنواره سلام بچه‌ها» در ایران شده است.

تصویر کتاب يک چیز دیگر، تصویرگر: کریس ریدل

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

دوستی که در قلب باقی می‌ماند

دوستی که در قلب باقی می‌ماند

معرفی کوتاه کتاب کودک یولانته در جستجوی کریسولا نوشته سباستین لس

یک داستان محشر

یک داستان محشر

معرفی کوتاه کتاب کودک یک داستان محشر نوشته‌ی فوئب گیلمن

یک داستان محشر

یک داستان محشر

معرفی کوتاه کتاب کودک یک داستان محشر نوشته‌ی فوئب گیلمن

کتاب های پیشنهادی