جهان مال من است

معرفی کوتاه کتاب جهان مال من است نوشته‌ی تهمینه حدادی

نویسنده مهمان

شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲

عکس روی جلد کتاب جهان مال من است

داستان از شهر تهران شروع می‌شود و با روایت پسری کوچک از سفری یک روزه به دور دنیا همراه می‌شویم. همانطور که گفتیم پدر و پسر سفر خود را از شهر تهران آغاز می‌کنند. آنها به ترکیه، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، مصر، ماداگاسکار و قطب شمال و جنوب می‌رسند و در نهایت سفر یک روزه آنها تمام می‌شود. آنها در بین راه چندین و چندبار مجبور می‌شوند وسیله نقلیه خود را عوض کنند. سوار اتومبیل و دوچرخه و قایق و اسب و شتر و سورتمه و... می‌شوند. در هر کشور و مقصد با پدیده‌های توریستی  و محیط زیست آن کشور آشنا می‌شوند و از ادامه دادن این سفر خسته نمی‌شوند.

اما چطور چنین چیزی ممکن است؟ قطعا ممکن است خواننده از خود بپرسد مگر سفر به دور دنیا در یک روز ممکن است؟ شاید به عنوان بزرگتر از خودمان بپرسیم آیا این داستان درباره سفر به زمان است یا قرار است ذهن کودک‌مان را درباره زمان و مکان به چالش بکشد؟ جواب تمام این سوالات در یک جمله خلاصه می‌شود: «جهان مال من است» داستانی تخیلی و تصویری است.

جهان مال من است

نویسنده:
تهمینه حدادی
ناشر:
فاطمی،طوطی
قیمت:
ناموجود
متاسفانه این کتاب موجود نیست

در این کتاب تصویری ما با دو داستان همراه می‌شویم. یکی متن کتاب و روایت آن است و دوم داستانی است که با دنبال کردن تصویرها کشف می‌کنیم. مانند هر کتاب دیگری این داستان منطق خودش را دارد و با دقت در نشانه‌های کتاب منطق سفر یک روزه به دور دنیا را خیلی زود متوجه می‌شویم.

این کتاب ضمن پرورش قدرت تخیل کودک و دادن اطلاعات مختلف از سایر نقاط دنیا به مخاطبان، تلاش کرده است تا به رابطه پدر با فرزند و موضوع درک تفاوت‌های فردی بپردازد.

تصاویر کتاب جهان مال من است تصویرگر هاله قربانی
تصاویر کتاب جهان مال من است، تصویرگر: هاله قربانی

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

این غذا زرافه و لاکپشت دارد

این غذا زرافه و لاکپشت دارد

معرفی کتاب کودک خوراک زرافه با سالاد لاک‌پشت نوشته‌ی رضا دالوند

دکمه‌های گربه‌ای

دکمه‌های گربه‌ای

معرفی کتاب دکمه‌های گربه‌ای نوشته‌ی تهمینه حدادی

نوستالژیا

نوستالژیا

معرفی کتاب آدم اول نوشته‌ی آلبر کامو

کتاب های پیشنهادی