یادداشت‌های یک مرغ

معرفی کتاب کودک یادداشت‌های یک مرغ: ۷ نمایشنامه‌ی ۱۰ دقیقه‌ای برای بچه‌ها

تهمینه حدادی

دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱

نمایشنامه برای بچه ها

در سال‌های اخیر اجرای نمایش یا نمایش‌نامه‌خوانی به یکی از ابزارهای تربیتی تبدیل شده است و خانواده‌های زیادی تلاش می‌کنند تا این هنر را در دسترس فرزندشان قرار دهند. اجرای نمایش یا نمایش‌خوانی به چند دلیل برای کودکان مهم است. اول اینکه به کودکان فرصت می‌دهند تا بتوانند انرژی خود را به صورتی خلاقانه و بدون ترس از شکست آزاد کند. یکی از بهترین راه‌ها برای به خاطر سپردن است. نمایش اعتماد به نفس را از طریق عمل به کودک یاد می‌دهد که همیشه همراه او خواهد ماند. نمایش به کودکان کمک می‌کند که از صدای خود به صورت موثرتری استفاده کنند، بتوانند در مقابل همسالان خود صحبت کنند و همچنین نمایش بازی کنند. هرچه کودکان این کار را بیشتر انجام دهند، اعتماد به نفس آن‌ها نیز بالاتر می‌رود.

نمایش خلاق، به کودکان امکان می‌دهد تا لحظه‌های کشف و رشد شخصی را تجربه کنند و از لذت و شادی ناشی از نمایش نیز بهره‌مند شوند. با این حال انتخاب داستانی که برای کودک امروز جذاب باشد و با دنیای پر اطلاعات او همسو کمی دشوار است. این کتاب به انتخاب نشر پرتقال به کودکان کمک می‌کند تا لحظات جذابی برای خود و همسالانشان بسازند.

در این کتاب نمایشنامه‌های «آزمون ابرقهرمانی»، «جک و دندان در غول»، «چوب‌دستی تالمارج»، «تصویر تابیتا»، «یادداشت‌های یک مرغ»، « آرماند، دلتنگ خانه» و...را می‌خوانیم.

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

باغ و قطره‌های رنگ

باغ و قطره‌های رنگ

معرفی کوتاه کتاب کودک باغ و قطره‌های رنگ نوشته‌ی احمدرضا احمدی

دلهره‌های یک تخم‌مرغِ کوچولو

دلهره‌های یک تخم‌مرغِ کوچولو

معرفی کتاب کودک هامپتی دامپتی نوشته‌ی دن سنتت

ماه؛ دوستی برای زمین

ماه؛ دوستی برای زمین

مروری بر کتاب کودک من ماه هستم نوشته‌ی استیسی مک آنلتی

کتاب های پیشنهادی