دکمه‌های گربه‌ای

معرفی کتاب دکمه‌های گربه‌ای نوشته‌ی تهمینه حدادی

نویسنده مهمان

چهارشنبه ۴ آبان ۱۴۰۱

تصویر کتاب دکمه های گربه ای تصویرگر هاله قربانی

« دکمه‌های گربه‌ای » داستان دختر کوچکی است که همراه والدینش زندگی می‌کند. مادر دخترک خیاط است و قرار است برای هرکدام از آنها یک لباس بدوزد. در این میان شخصیت اصلی داستان با دکمه‌های پیراهن خود که به شکل گربه هستند دوست می‌شود و با آنها ماجرایی را خلق می‌کند. اما داستان تنها روایت این دوستی نیست. در هرروز از ایام هفته ما با مادر همراه شده و مراحل دوخت لباس‌ها را می‌بینیم. نویسنده تلاش دارد تا با کلمات ساده اعداد، روزهای هفته و  کلمات کاربردی را به خردسالان یاد بدهد. از طرفی تصویرگری های کتاب به کمک نویسنده آمده‌اند و به او در این راه کمک می‌کنند. مثلا در صفحه هرروز ما به ترتیب یک، دو، سه، چهار و... تعداد کلاغ را می‌بینیم که نشانه‌ای از روزهای هفته هستند. بنابر این «دکمه‌های گربه‌ای» یک کتاب تصویری و چندوجهی است که والدین و مربیان می‌توانند در دل تصویرهای آن هم سفر کنند و همراه کودک داستان جدیدی بسازند.

همانطور که گفتیم مراحل دوخت لباس و ویژگی‌های آن از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته شده است، اما چرا مادر خانه درحال دوختن لباس است؟ باید این کتاب را بخوانیم تا دلیل این موضوع را متوجه شویم.

بخشی از کتاب دکمه‌های گربه‌ای

دوشنبه مامان نخ و سوزن را برمی‌دارد و گربه‌ها می‌روند روی لباسم. یک گربه، دو گربه، سه گربه، چهار گربه،... اما گربه سفیده گم شده است.

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

آخرین درخت

آخرین درخت

معرفی کتاب آخرین درخت نوشته‌ی امیلی هاورث‌بوث

قدم یازدهم

قدم یازدهم

معرفی کتاب قدم یازدهم نوشته‌ی سوسن طاقدیس

دنیایی به وسعت دید ماهی سیاه کوچولو

دنیایی به وسعت دید ماهی سیاه کوچولو

مروری بر کتاب ماهی سیاه کوچولو نوشته‌ی صمد بهرنگی

کتاب های پیشنهادی