دو پری دندان، آپریل و آپریکا

معرفی کتاب دو پری دندان، آپریل و آپریکا نوشته‌ی باب گراهام

تهمینه حدادی

دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

عکس جلد کتاب دو پری دندان آپریل و آپریکا باب گراهام

آپريل آندرهيل پري دندانی است که طی یک تماس تلفنی از او دعوت می‌شود برای برداشتن دندان یک کودک سفر کند. او قرار است با خواهرش آپریکا به این سفر برود. اما پدر و مادر آنها نگرانند. آنها نمی‌دانند سفر دو کودک تصمیم درستی است یا نه. بالاخره این دو پری کودک با درنظر گرفتن نصایح والدینشان سفر را آغاز می‌کنند و به خانه‌ای می‌رسند. آنها حالا  باید دندان را بردارند و خیلی سریع از خانه خارج شوند.

داستانی که پیش روی ماست به همین سادگی است اما این تمام ماجرا نیست. رابرت دونالد گراهام، معروف به باب گراهام (متولد 20 اکتبر 1942)، نویسنده و تصویرگر استرالیایی کتاب های تصویری است. او در ضمن روایت داستان تصاویری متفاوت را خلق می‌کند و در دل این تصاویر داستانی دیگر را برای مخاطبش نقل می‌کند. او به عنوان نویسنده حوزه خردسال شناخته شده است و به خاطر خلق کتاب‌های متفاوتی که نگاهی انسان‌دوستانه و  متکی بر فلسفه دارند، جوایزی را کسب کرده است. او فراموش نمی‌کند که ضمن خلق یک اثر جذاب، عنصر خیال را در دل آثارش جا دهد.

کتاب «آپریل و آپریکا» در انجمن کتابخانه‌های آمریکا تحسین شده است. این کتاب اثر تحسین شده جایزه شارلوت زولاتا و منتخب کتابخانه کودک گیلد است.

بخشی کتاب دو پری دندان، آپریل و آپریکا

آپریل پر زد و آپریکا هم دنبالش رفت. آنها پلک‌های دنیل را درست مثل پرده‌های پشت پنجره روی هم‌گذاشتند. برای مدتی طولانی حتی می‌ترسیدند نفس بکشند. آپریل زمزمه کرد:«دوباره خوابش برد.»

آپریکا گفت:«اما ما را دید.»

آپریل جواب داد:«به مامان پیام می‌دهم.»

تصویر کتاب دو پری دندان آپریل و آپریکا تصویرگر باب گراهام
تصویر کتاب دو پری دندان، آپریل و آپریکا، تصویرگر: باب گراهام

دیدگاه ها

در حال حاضر دیدگاهی برای این مقاله ثبت نشده است.

مطالب پیشنهادی

دکمه‌های گربه‌ای

دکمه‌های گربه‌ای

معرفی کتاب دکمه‌های گربه‌ای نوشته‌ی تهمینه حدادی

از دست این موهای فرفری!

از دست این موهای فرفری!

معرفی کتاب از دست این موهای فرفری نوشته‌ی کلر فریدمن

قدم یازدهم

قدم یازدهم

معرفی کتاب قدم یازدهم نوشته‌ی سوسن طاقدیس

کتاب های پیشنهادی