EN
شش قانون براى خدمت رسانى بهينه به مشتريان

شش قانون براى خدمت رسانى بهينه به مشتريان

١. تلفنتان را جواب دهيد
قانون طلايى اين است، "هرگز حتى يك تماس تلفنى را از دست ندهيد". بنابراين هميشه يك نفر بايد براى پاسخگويى به تماس هاى تلفنى وجود داشته باشد. ممكن است كمپانى شما نياز به راه اندازى يك مركز تلفن جهت پاسخگويى به نيازهاى مشتريان داشته باشد.

٢. خوش قول باشيد
مشتريان خواهان خدمات مطمئن هستند، بنابراين همواره آنچه مى گوييد انجام مى دهيد را انجام دهيد. به تاريخى كه قول مى دهيد كالا، خدمات يا پروژه اى را تحويل دهيد متعهد بمانيد و در اين صورت خواهيد ديد همكارى هاى مجدد و بيشترى با مشترى هاى رضايتمند شكل خواهد گرفت.

٣. به صحبت هاى مشتريانتان گوش كنيد
به شكل دوره اى نظر سنجى انجام دهيد تا متوجه نظرات مشتريانتان بشويد. از بازتاب نظرات آن ها مطالب جديدى ياد بگيريد و در صورت لزوم استراتژى خود را تغيير دهيد.

٤. به شكايت ها خوب توجه كنيد
به سرعت و به شكلى مؤثر پاسخگوى شكايات باشيد. اگر مى بايست هزينه اى را برگردانيد، با لبخند اين كار را انجام دهيد. در اين صورت مشتريانى كه از شما راضى هستند شما را به دوستانشان معرفى مى كنند و كسب و كار شما رونق بيشترى مى گيرد.

٥. يك گام بيشتر برداريد
خدماتى شخصى به مشتريانتان ارائه دهيد، اين باعث مى شود آن ها احساس اهميت بيشترى كنند. به درخواست هاى شخصى آن ها پاسخ دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه آن ها همواره مى دانند كه چه گزينه هايى دارند.

٦. به مشتريانتان چيزى اضافه تر ارائه كنيد
با ارائه ى خدمات بيشتر به مشترى هاى ثابتتان آن ها را به وفادار ماندن تشويق كنيد. مشترى هاى شما از دريافت چيزى كه انتظار آن را نداشته اند خوشحال مى شوند.
شش قانون براى خدمت رسانى بهينه به مشتريان
خدماتى شخصى به مشتريانتان ارائه دهيد، اين باعث مى شود آن ها احساس اهميت بيشترى كنند. به درخواست هاى شخصى آن ها پاسخ دهيد و اطمينان حاصل كنيد كه آن ها همواره مى دانند كه چه گزينه هايى دارند ...

Six rules for good customer service

1. Answer your phone
The golden rule is ‘never miss a phone call,’ so someone should always be available to pick up the phone. Your company may have to set up a call centre to meet the needs of customers.

2. Keep your promises
Customers want a reliable service, so always do what you say you will do. Keep to your delivery dates and you'll get repeat business from your satisfied customers.

3. Listen to your customers

Conduct survey periodically to find out what your customers think. Learn from their feedback and change your strategy if necessary.

4. Give complaints your full attention

Deal with complaints quickly and efficiently. If you have to give a refund, do it with a smile. Satisfied customers will recommend you to friends and get you more business.

5. Take the extra step
Offer a personalized service to your customers and they will feel more important. Deal with their requests on a personal basis and make sure they know what their options are at all times.

6. Give customers something extra

Encourage customer loyalty by giving your regular customers something extra. Your customers will be happy to get something they didn't expect.
Six rules for good customer service
Offer a personalized service to your customers and they will feel more important. Deal with their requests on a personal basis and make sure they know what their options are at all times ...