EN
بحران؟ كدام بحران؟

بحران؟ كدام بحران؟

گاهى از يك بحران در يك شركت مى توان به عنوان فرصتى براى ايجاد روابط عمومى بهتر استفاده كرد.
در سال ١٩٨٢، هفت نفر پس از مصرف دارويى كه توسط يك كمپانى آرايشى بهداشتى بزرگ در امريكا توليد شده بود جان خود را از دست دادند. اين افراد از فروشگاه هاى متفاوتى در ايالات متحده داروى آلوده خريدارى كرده بودند. پس از مدتى روشن شد كه فردى سمى به نام سيانيد وارد بطرى هاى دارو كرده بوده است. پس از اين اتفاق فروش شركت به شدت كاهش پيدا كرد و به تنها ٨٪ از سهم كل بازار رسيد. اين كمپانى مى دانست كه به سرعت بايد شرايط به وجود آمده را تغيير داده و مشكل را حل كند تا بتواند مشترى ها و خوشنامى خود را حفظ كند. تنها ٦ ماه بعد آن ها با ٣٥٪ از سهم فروش در بازار دوباره به برند برتر اين حوزه تبديل شدند.
اين شركت از رسانه ها براى اطلاع رسانى به مردم امريكا استفاده كرد و به آن ها هشدار داد كه اين دارو را مصرف نكنند. آن ها ٣١ ميليون بطرى از اين دارو به ارزش ١٠٠ ميليون دلار را از فروشگاه ها جمع آورى كردند. همچنين تمام توليد اين دارو را متوقف كردند و بسته بندى جديدى جهت جلوگيرى از آلوده شدن اين دارو و داروهاى ديگر طراحى كردند. آن ها يك پيشنهاد ويژه كه ٢.٥٠ دلار ارزانتر بود نيز به مردمى كه اين دارو را خريدارى مى كردند ارائه كردند. بيش از ٢٢٥٠ نمايندگى فروش دارو را به پزشكان عرضه كردند تا آن ها را به استفاده ى دوباره از اين دارو تشويق كنند.
بحران؟ كدام بحران؟
در سال ١٩٨٢، هفت نفر پس از مصرف دارويى كه توسط يك كمپانى آرايشى بهداشتى بزرگ در امريكا توليد شده بود جان خود را از دست دادند. اين افراد از فروشگاه هاى متفاوتى در ايالات متحده داروى آلوده خريدارى كرده بودند. پس از مدتى روشن شد...

Crisis? What crisis?

Sometimes a crisis in a company can be used as an opportunity for good public relations. In 1982 seven people died after taking medicine produced by a big American pharmaceutical company. They had bought the contaminated medicine from different shops in the USA. It was discovered that somebody had put cyanide poison in the bottle. The company's sales quickly fell to just 8% of the total market. The company knew that it had to deal with the situation quickly to protect its customers and its good name. Just six months later, it was once again the market leader, with 35% of sales in its market.
The company used the media to warn the American people not to use the medicine.
They recalled 31 million bottles from shops at a cost of $ 100 million. They stopped all production of the medicine and designed new packaging to protect this and other medicines from contamination. They offered a special reduction of $ 2.50 to people buying the medicine. More than 2,250 sales reps made presentations to doctors to encourage them to use the product again.
Crisis? What crisis?
In 1982 seven people died after taking medicine produced by a big American pharmaceutical company. They had bought the contaminated medicine from different shops in the USA. It was discovered that somebody had ...