EN
سائوپائولو - شهرى كه به تبليغات گفت "نه

سائوپائولو - شهرى كه به تبليغات گفت "نه

ساكنين سائو پائولو در برزيل ديگر مجبور نيستند به تبليغات در خيابان ها نگاه كنند. شركت ها در اين شهر ديگر نمى توانند در فضاهاى باز تبليغ كنند و اين يعنى پايان كار ٨٠٠٠ بيلبورد در سطح اين شهر.
اين قانون اولين بار توسط شهردار اين شهر آقاى Gilberto Kassab در ماه ژانويه ى سال ٢٠٠٧ به اجرا در آمد. او گفت كه مقامات اين شهر بايد با آلودگى مبارزه كنند و آلودگى بصرى كه به موجب تبليغات در فضاهاى باز شهرى به وجود مى آيد يكى از بزرگترين مشكلات اين شهر است.
كسانى كه بدون توجه به اين قانون اقدام به تبليغ كالايى مى كنند، مجبور به پرداخت جريمه خواهند بود. تنها در ماه اول اجراى اين قانون اين شهر توانست مبلغ ٨ ميليون دلار جريمه از كمپانى هايى كه به تبليغات شهرى خود ادامه دادند دريافت كند. فروشگاه ها كماكان مى توانند به تبليغات در ويترين خود ادامه دهند اما تنها مجاز به استفاده از ١٥٪ از فضاى ويترين به منظور تبليغ محصولات يا خدمات خود هستند.
سائوپائولو - شهرى كه به تبليغات گفت "نه
ساكنين سائو پائولو در برزيل ديگر مجبور نيستند به تبليغات در خيابان ها نگاه كنند. شركت ها در اين شهر ديگر نمى توانند در فضاهاى باز تبليغ كنند و اين يعنى پايان كار ٨٠٠٠ بيلبورد در سطح اين شهر. اين قانون اولين بار توسط شهردار اين شهر آقاى Gilberto Kassab در ماه ژانويه ى سال ٢٠٠٧ به اجرا در آمد. او گفت كه مقامات اين شهر بايد با آلودگى مبارزه كنند و آلودگى بصرى كه به موجب تبليغات در فضاهاى باز شهرى به وجود مى آيد يكى از بزرگترين مشكلات اين شهر است. كسانى كه بدون توجه به اين قانون اقدام به تبليغ كالايى مى كنن

São Paulo - the city that said ‘no’ to advertising

The residents of São Paulo in Brazil don't have to look at advertising in the street any more. Companies can't advertise outdoors any longer. That means an end to the city's 8,000 billboards.
The law was introduced by the Mayor of São Paulo, Gilberto Kassab, in January 2007. He said that the city authorities need to fight pollution, and that the ‘visual pollution’ of outdoor advertising is one of São Paulo's biggest problems.
Advertisers who don't respect the new law have to pay a fine. In the first nine months the city collected $8 millon from companies who continued to advertise. Shops can continue to put ads in their windows, but they aren't allowed to use more than 15% of their window space to promote their products and services.
São Paulo - the city that said ‘no’ to advertising
The residents of São Paulo in Brazil don't use