EN
اهميت ارتباط با مشتريان

اهميت ارتباط با مشتريان

كمپانى آمريكايى Hewlett-Packard توليد كننده ى كامپيوتر يك برنامه ى بسيار موفقيت آميز بازديد مشتريان را به اجرا گذاشت. ايده ى ملاقات با مشتريان HP به منظور فروش محصولات اين كمپانى نبود، بلكه اين كار تنها براى شنيدن و ياد گرفتن بود. اين ديدارها توسط تيم هاى مركبى اجرا مى شد كه بين ١٠ تا٤٠ نفر را ملاقات مى كردند. اين تيم ها شامل يك مهندس پروژه از دپارتمان تحقيق و توسعه، و يك نفر از دپارتمان بازاريابى كه در عرضه ى محصول در بازار نقش داشت مى شدند. در بيشتر موارد يك نماينده ى فروش كه مسئوليت آن مشترى را به عهده داشت نيز در جلسه حاضر بود. در يك پرسشنامه ٨٨٪ از پرسنلى كه در اين برنامه دخيل بودند ابراز كردند كه سطح رضايتمندى مشتريان در نتيجه ى اين ديدار ها ارتقا يافته بود. همچنين حدود ٩٠ ٪ اشاره كردند كه اين ديدار ها به آن ها ايده هايى در راستاى ايجاد تغييراتى در محصولات و خدماتى كه مى توانند به مشتريان عرضه كنند داده اند. اين برنامه ارزش ارتباط ميان مشتريان و همه ى كاركنان يك سازمان را روشن كرد. در بسيارى از شركت ها تنها كاركنانى كه در بخش هاى فروش، بازاريابى، خدمات مشتريان، و پشتيبانى فنى كار مى كنند با مشترى ها در ارتباط مستقيم هستند.
اهميت ارتباط با مشتريان
كمپانى آمريكايى توليد كننده ى كامپيوتر يك برنامه ...

The importance of customer contact

The American computer manufacturer Hewlett-Packard (HP) ran a very successful customer visit programme. The idea of the visits to HP customers was not to sell the company's products, but simply to listen and learn.
The visits were conducted by mixed teams who visited between ten and forty customers. These teams included a project engineer from the Research and Development Department, and a person from Marketing who played a part in putting the product on the market. In most cases, a sales rep who was responsible for each customer was also present.
In a questionnaire, 88% of staff involved in the programme said that customer satisfaction was better as a result of the visits. About 90% indicated that the visits gave them ideas for changing the products or services offered to customers.
This programme showed the value of customer contact for all employees in an organization. In so many companies, it is only those who work in Sales, Marketing, Customer Service or Technical Support who have direct contact with customers.
The importance of customer contact
The American computer manufacturer Hewlett-Packard ran a very successful customer ...